terça-feira, 14 de fevereiro de 2012

Cantigas d'amigo. Séculos XIII-XIV. «Só assim, de antologia em antologia, se poderá ir dando a conhecer a variedade, a riqueza e a qualidade estética dos nossos cancioneiros medievais»

Cortesia da fcg

I
Que farei agor', amigo?
pois que non queredes migo
viver,
ca non poss' eu al ben querer

En gran coita me leixades
Se vós alhur ir cuidades
viver,
ca non poss' eu al ben querer

Se aquesta ida vossa
For, non sei eu como possa
viver,
ca non poss' eu al ben querer

Matar mh ei, se mho dizedes
que vós ren sen mi podedes
viver,
ca non poss' eu al ben querer.

Autoria de Fernan Rodriguez de Calheiros

II
Estava meu amig' atendend' e chegou
mha madr' e fez m' end' ir tal que mal me pesou:
alá me tornrarei e i lo atenderei

Nunca madre a filha bon conselho deu
nen a min fez a minha, mais que farei eu?
alá me tornarei e i lo atenderei

Pesar lh' ia a mha madre quen quer que lh'assi
fezesse, mais direi vos que farei eu i:
alá me tornrarei e i lo atenderei

Autoria de Fernan Rodriguez de Calheiros

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Meu amigo, pois vós tan gran pesar
avedes de mi vos eu assanhar,
por Deus, a quen m' assanharei,
amig', ou como viverei?

Se m' eu a vós, meu amig' e meu ben,
non assanhar, dizede m' üa ren:
por Deus a quen m' assanharei,
amig', ou como viverei?

Se m' eu a vós, que amo mais ca min,
non assanhar, se sabor ouver i,
por Deus, a quen m' assanharei,
amig', ou como viverei?

Se m' eu a vós d' assanhar non ouver,
si quer dõado, quando m' eu quiser,
por Deus, a quen m' assanharei,
amig', ou como viverei?

Autoria de Vaasco Praga de Sandin

Estas cantigas são conservadas pelo Cancioneiro da Biblioteca Nacional (ou Colocci-Brancuti) e o da Vaticana.

Com a devida vénia a Rip Cohen/FC Gulbenkian
JDACT