sexta-feira, 28 de janeiro de 2011

D. Dinis I: Cantigas Trovadorescas. Deve-se ainda a D. Dinis um grande impulso na cultura nacional. A obra Magna Charta Priveligiorum foi escrita pelo monarca.

(1261-1325)
Lisboa
Cortesia de gentemaior

O meu amig', amiga, non quer' eu
que aja gran pesar, nen gran prazer,
e quer' eu este preit' assi trager,
ca m' atrevo tanto no feito seu:
non o quero guarir, nen o matar,
nen o quero de mi desasperar.

Ca, se lh' eu amor mostrasse, ben sei
que lhi seria end' atan gran ben
que lh' averiam d' entender poren
qual ben mi quer, e poren esto farei:
non o quero guarir, nen o matar,
nen o quero de mi desasperar.

E, se lhi mostrass' algun desamor,
non se podia guardar de morte,
tant' averia en coita forte,
mais, por eu non errar end' o melhor,
non o quero guarir, nen o matar,
nen o quero de mi desasperar.

E assi se pode seu tempo passar,
quando con prazer, quando con pesar.
D. Dinis I 


Chegou-m' or' aqui recado,
amiga, do voss' amigo
e aquel que falou migo
diz-mi que é tan cuitado
que per quanta poss' avedes
já o guarir non podedes.

Diz que oje, tercer dia,
ben lhi partirades morte,
mais ouv' el coita tan forte
e tan coitad' er jazia
que per quanta poss' avedes
ja o guarir non podedes,

Con mal que lhi vós fezestes;
jurou-mi, amiga fremosa,
que, pero vós poderosa
fostes d' el quanto quisestes,
que per quanta poss' avedes
já o guarir nom podedes.

E gran perda per fazedes,
u tal amigo perdedes.
D. Dinis I
Cortesia de Projecto Vercial/JDACT